Mutiara Kata

" Berfikir itu cahaya, kelalaian itu kegelapan, kejahilan itu kesesatan dan manusia yang paling hina ialah orang yang menganiaya orang bawahannya"

Pengskodeng -.-

hit counter

Monday, April 16

Sabar

Assalammualaikum,


Aku tak tau lah kenape orang nak babit kan kite dalah satu kesalahan padahal kesalahan tu bukan kite yang buat? Kenape die boleh terfikir yang kite akan buat kesalahan yang same mcm orang yang rapat dengan kite buat? Kadang kadang aku tak faham dengan kotak pemikiran manusia nie. Dah besar, umur pon dah banyak tapi masih tak boleh berfikir dengan waras lagi mane yang betul dan mane yang tak, mane yang baik dan mane yang buruk. Seriously aku tak faham. Kadang kadang aku tengok budak yang baru berumur belasan tahun pon dah boleh berfikir mcm otak orang dewasa. Tapi orang dewase pulak sebaliknye, berfikir macam otak kanak kanak. Aku tak salah kan manusia, sebab kite same. Tapi at least, tengok diri sendiri dulu, fikir betul betul dan sewaras warasnya baru judge orang lain ok? :)

1 comment:

  1. hurm....
    sebab kita ni umpama katak bwh tempurung... kawan2 dlm lingkungan tu je, tak meluas n taknak pandang jauh... mase depan dowang, kalo camtu, haa..mcm tu je la... bile time susah cari kite, minta tolong kita kan...kan...

    sabar kite ade hadnye, jgn sampai kite hilang sabar! nahas kamu, haahaaa~

    ReplyDelete